משפצים? לא בלי מעצבת פנים!
top of page
  • תמונת הסופר/תהילה אלטר

משפצים? לא בלי מעצבת פנים!

כיום אנשים מבקשים לגור בבית שמעניק מענה אידאלי עבור הצרכים האישיים, שמשרה אווירה נעימה ושמאפשר לחלומות שלהם להתממש מבלי לחרוג מהתקציב הרצוי. הם הרבה פעמים מבינים מאוחר מדי שהיה עדיף לו היו פונים בהקדם למעצבת פנים - לפני שטרחו לערוך שינויים מוטעים ולהוציא כספים מיותרים.


שיפוץ בדירת קבלן על ידי מעצבת פנים הילה אלטר
שיפוץ בדירת קבלן על ידי מעצבת פנים הילה אלטר

ניהול הפרויקט – ניהול השיפוץ


רבים מגלים שכאשר הם נכנסים לפרויקט שנוגע לשיפוץ, הם נדרשים להשקיע חלק ניכר מהיום כדי לדבר עם הנגר, החשמלאי, הרצף, השיפוצניק וכדומה. הם צריכים לסגור חוזים מול בעלי מקצוע והם לא מכירים את נותני השירותים. מעצבת פנים עובדת עם בעלי מקצוע, קבלנים וספקים אשר עובדים איתה בקביעות ומחויבים לעמוד בסטנדרטים גבוהים של עבודה.

מול הרבה בעלי מקצוע לכל אחד יש שאלות, בעיות ודרישות שאתם בעלי הנכס צרכים לפתור במידי. מכאן שאם נעזרים בשירותיה של מעצבת פנים, לא מעט שאלות עשויות להיות מועברות באופן אוטומטי אליה והלקוח אינו צריך להתעסק בניהול הפרויקט. שאלות מופנות ישר למעצבת פנים ולא ללקוח. החשמלאי לא יודע באיזה גובה למקם את השקע? מדבר עם המעצבת! הנגר צריך לוודא שהקיר מספיק חזק כדי לשאת את המשקל של הקלפה? מדבר עם המעצבת! האם הנמכת הגבס תהיה 12 ס"מ או 40 ס"מ ? מדבר עם המעצבת! וכן הלאה.

מעצבת פנים בעצם מנהלת את הפרויקט ומנהלת את סדר העבודה, סדר כניסת בעלי מקצוע לדירה ובקרה אחר עבודתם אל מול התוכניות שהכינה.



שיפוץ דירת חמישה חדרים : תכנון שיפוץ ועיצוב פנים ע"י מעצבת פנים הילה אלטר - לפני ואחרי



מתי הכי נכון לחבור למעצבת פנים?


לפני שיפוץ הכי נכון לשלב מעצבת פנים בשלב כמה שיותר מוקדם – על מנת לבדוק שהצרכים והחלומות שלכם ניתנים למימוש מבחינה תקציבית, ועל מנת שהיא תנהל את כל התהליך עבורכם.

היא תכין תוכניות עבודה מפורטות וכתב כמויות איתו תוכלו לקבל הצעות מחיר מדוייקות מבעלי מקצוע.

את המטבח שתמיד רציתם מעצבת פנים תדע לתכנן עבורכם ולשקף לכם מה האופציות המיטביות והאפשריות עבורכם.

יש להבין שכאשר מעצבת פנים נכנסת לתמונה, היא עושה סדר בכול מה שנוגע לסוגי חומרים והיבטים משלימים. זה כולל הבנה מקיפה בכול הנוגע לסוגי החומר, טקסטורה, טקסטיל, תאורה, גוונים, ריצוף, ריהוט, פריטי נוי וכדומה - נצלו זאת!


הצצה לתהליך העבודה של מעצבת פנים


ממש כפי שכל מעצבת פנים עובדת עם כלי הדמיה שונים ובונה לוח השראה באופן מעט שונה, כך גם כל מעצבת פנים בונה את תהליך העבודה באופן מעט שונה, אם כי כן ניתן לצפות למהלכים הבאים:


  • שלב האפיון - בשלב זה מעצבת הפנים תבין מכם מה הם הצרכים ומה הרצונות ותדע לתרגם אותם לתוכניות אדריכליות. בשלב האפיון יש לתפור את התמונה השלמה. מעצבת הפנים צריכה להבין מול מה היא עומדת - מהם האילוצים, הדרישות והחלומות מצד הלקוחות, ומצד שני עליה לבחון מה הנתונים בשטח מכתיבים, ובו זמנית יודעים להציע. כבר בשלב האפיון יש להתחיל להגדיר סגנון רצוי, מטרות, לו"ז, פונקציונליות, תקציב וכדומה.


  • מעבר לסקיצות והדמיות - בשלב זה מעצבת פנים משרטטת תוכניות העמדה לחלל הדירה, ובמקביל הלקוח מעניק דגשים משלו, כך שבכול פעם משנים במעט את הסקיצה הראשונית, עד שמסכימים כיצד הדברים אמורים להיראות. לאחר שהסקיצה מוכנה, ניתן לעבור לשלב ב', בו משלבים צבעים, פריטי נוי, טקסטורות וכדומה - מפיחים בפרויקט חיים!


  • מתיאוריה לפרקטיקה – מסיימים את תכניות עבודה (כגון תכניות חשמל, תכניות הריסה, תכניות עבור קבלן, תכניות אינסטלציה, תכניות נגרות, תכניות גבס וכדומה), בוחרים נותני שירות וחנויות, מגדירים כתב כמויות (מסייע לעמוד בתקציב התקרה) ומתחילים לוודא שהכול קורה לצד האיכות הרצויה, בהתאמה מלאה לסך התכניות וכמובן שגם בהתאם ללו"ז שהוגדר.


תוכנית העמדה אדריכלות פנים בצבע
תוכנית העמדה

כתב כמויות


כתב כמויות הוא אחד המסמכים החשובים ביותר לפני תחילת שיפוץ בית. מעצבת פנים מומלצת ומקצועית לא תבצע עבודת שיפוץ לפני שהכינה כתב כמויות!.

כתב כמויות מבוצע לאחר התכנון האדריכלי וכל תוכניות העבודה שמכינה מעצבת פנים. כתב הכמויות שמכינה מעצבת פנים לאחר שהיא מכינה את כל תוכניות אדריכלות פנים כוללים את כל העבודות שייעשו במהלך השיפוץ: החל מפירוק והריסה, עבודות בנייה, חשמל, גבס, טיח, אינסטלציה, איטום, ריצוף ועוד. כתב כמויות צריך להכיל מפרט מסודר לפי נושאים את פעולות השיפוץ לפי סוגי עבודות, וכל עבודה לפי הפעולות הנכללות בה והעלויות שלהן. למעשה, כתב כמויות משמש מעין תרשים זרימה של השיפוץ. כתב כמויות מאפשר ללקוח ולמעצבת פנים לקבל הצעות מחיר מדויקות לפי סוג העבודה הנדרשת ולבצע השוואת מחיר בין הקבלנים השונים.


מעצבת פנים - הגדרת תפקיד


טרם נעצור להבין מדוע כדאי (וכלכלי) לפנות בהקדם למעצבת פנים מנוסה, נעצור להכיר מקרוב את הגדרת התפקיד. ובכן מעצבת פנים מגיעה מתחום האדריכלות ועיקר תפקידה הוא: לתכנן, לעצב ולשנות חללים פנימיים ולהלביש את החללים, כאשר כל זאת צריך להיעשות לצד מציאת פשרה אידאלית בין פרקטיקה ולבין הגשמת החזון של בעלי הנכס.

מתפקידי מעצבת פנים בכמה נקודות:


תפקידים עיצוביים

· מעצבת פנים נדרשת לזהות את הפוטנציאל של החלל ולמנף אותו, וזאת לצד רשימה של דרישות וצרכים של הלקוחות לצד אילוצי תכנון.

· מעצבת פנים נדרשת לחלק את החלל בחוכמה, גם אם החלוקה כבר קיימת.

· מעצבת פנים נדרשת לבחור כלים (למשל חומרים ופלטת צבעים), ועמם לייצר את החזון האישי של הלקוח.

· מעצבת פנים נדרשת להתאים את הסגנון העיצובי לאופיו של הלקוח, ובעת הצורך להכווין - לגרום ללקוח לגלות לאיזה סגנון הוא יותר מתחבר.

· מעצבת פנים נדרשת לייצר שפה אחידה, גם אם בוחרים לזגזג בין כמה סגנונות.

· מעצבת פנים נדרשת להפיח רוח חיים בפרויקט, כמובן בהתאם לסגנון הנבחר.

· מעצבת פנים נדרשת לנצל בחוכמה מגוון פינות ריקות.


תפקידים פרקטיים

· מעצבת פנים נדרשת להכין תוכנית עבודה מפורטת, מגובה בשרטוטים והדמיות, כך שהלקוח יוכל להבין בדיוק מהו החזון הסופי.

· מעצבת פנים נדרשת להכין תכניות חשמל ואינסטלציה, כך שיתאפשר ליישם בצורה חכמה ומקצועית מגוון החלטות עיצוביות. כך למשל אם מעצבת הפנים מתכננת שטח שיש ייעודי עבור מכשירי חשמל, יש לוודא שבאזור המיועד יש מספיק שקעים שפזורים נכון ושממוקמים נכון, או תכנון נכון של נקודות חשמל וצנרות עבור מערכות מיזוג לבקשת ולצרכי הלקוח

· מעצבת פנים נדרשת למצוא פתרונות חכמים עבור בעיות קונקרטיות שמתעוררות בשטח.

· מעצבת פנים נדרשת לקבוע לו"ז עבודה ריאלי ולהצביע על סך העלויות הנלוות, כך שהלקוח זוכה לדעת היטב לפני מה הוא עומד.

· מעצבת פנים צריכה לסייע להשלים את הפרויקט לצד עמידה בתקציב שהוגדר.

· מעצבת פנים נדרשת לסייע לחבור לבעלי המקצוע המתאימים ביותר, ושמציבים את הרף הכספי המתאים ביותר. דרישה זו נכונה הן עבור הפנייה לנגרים וחנויות נוי, והן עבור הפנייה לחשמלאים וקבלנים.


מעט כמו פסיכולוג רק בגזרת העיצוב


לא מעט זוגות מגלים שפרויקטים בתחום העיצוב מציפים קשיים בינאישיים. כל אחד מושך לכיוון מעט שונה, כלומר חילוקי דעות לא חסרים. מכאן ממש כשם שזוגות מערבים יועץ זוגיות כאשר חשים משבר בנישואים, כך גם נכון לערב מעצבת פנים על מנת למנוע לאבד כיוון ולייצר משקעים רגשיים.

מעצבת פנים עשויה לגשר בין שני הצדדים, להציע מגוון פתרונות מקרבים, ואף לחזק בצורה מקצועית דעות והצעות שמגיעות משני הצדדים. כלומר במקרה זה מעצבת פנים מהווה גורם חיצוני שמסייע לקבל החלטות, וזאת באופן מקצועי, מנוסה ונטול אגו.


לצד פריצת גבולות וללא הפתעות


לבסוף נציין שאין שזה משנה אם עומדים לעצב רק את יחידת ההורים, או את כל הבית מאפס. כאשר עומדים לפני משימה שמגיעה מעולמות עיצוב הפנים, חשוב להפנים שעומדים להגשים חלום באופן חד פעמי. מכאן שחשוב לדייק רצונות וצרכים, להקפיד על תקציב רצוי ולמקסם את הפוטנציאל הגלום בדירה.

עם זאת, כיוון שרובינו לא מבינים לעומק בתחום, אך עדיין מבקשים להגשים מגוון יעדים (יעדים עיצוביים שאינם תמיד ברורים בשלבים המוקדמים), מומלץ לחבור בהקדם למעצבת פנים. מעצבת פנים תעזור לחבר בין רצוי למצוי, ולהבין לקראת מה הולכים.

מכאן שאם מבקשים תוצאה מדויקת ובו זמנית מרגשת, אם מבקשים לחדד מה רצוי וכיצד ניתן להגשים, אם מבקשים להבין כיצד ניתן לשחק עם החלל הקיים, אם מבקשים להגשים מגוון מטרות מבלי לחרוג מהתקציב הרצוי, אם מבקשים ליהנות מאנשי מקצוע ברמה טובה ולצד תקשורת נעימה, ובאופן כללי אם מבקשים להפיק יותר, לחסוך יותר, לדייק יותר ולהתלהב יותר מאיכות ומנראות התוצאה, נראה שמעצבת פנים חייבת להיות חלק מהמשוואה.



רכשתם דירת חדשה? רוצים לעצב את הבית מחדש?

אני מזמינה אתכם להפוך חלום למציאות ולהכיר עיצוב פנים והום סטיילינג עוצר נשימה, בתהליך מהיר ובליווי מלא עד להגשמת דירת החלומות שלכם.

הילה אלטר מעצבת פנים מומחית בתכנון ועיצוב דירות קבלן, דירות יד 2, פנטהאוזים, דירות גן ובתים פרטיים.

מעצבת בכל סוגי הסגנונות בשיטה ייחודית בעלת שלושת השלבים.

בואו להכיר את שיטת העיצוב המהירה בעלת שלושת השלבים!

אני כאן לרשותכם לכל שאלה והתייעצות








289 צפיות0 תגובות
bottom of page